Lascia ch’io pianga

Untitled-1

Estoy preparando una de mis charlas de ópera, nada serio todo es así como de andar por casa, y buscando material sobre la particular voz del contratenor he ido a parar, cómo no, a Philippe Jaroussky y entre todas las grabaciones que existente de él, muchas por cierto he elegido esta aria de la ópera Rinaldo de Haendel. Y como en esto de la ópera me gusta ser didáctica he elegido la misma pieza con tres registro de voz distintos, contratenor, mezzosoprano y soprano en las voces del ya mencionado Jaroussky, Cecilia Bartoli y Montserrat Caballé.

Espero que os gusten.

2 Comments

  1. La veu de contratenor es un mon apart,Michael Chance,James Bowman,Jordi Domenech,Carlos Mena,sobretot Andreas School,Philippe Jaroussky etc son uns dels millors exponents de un tipus de veu que en principi sobte una mica pèro que quan entras !!!BUFFF¡¡¡.Escolteu el ERBARME DICH de la Passio Segons Sant Mateu de Bach,en les dues versions la actual per mezzo i la de contratenor..NO TE PUNT DE COMPARACIO,son diferents pèro cal situarse en els temps de BACH.

  2. Parlant de contratenors,vaig tenir la sort de portar al aeroport a un client excepcional, que per cert en aquells moments vivia a Barcelona, es un Contratenor del Colegium vocale de Gante. En va explicar tota la complexitat de aquest tipus de veu. i com es va gravar la veu per la peli cula “Farinelli” va ser un viatge molt interessant
    En la actualitat tenim en el estat espanyol una de les veus de contratenor mes importants.

¿tienes algo que decir?